Marketing bez marketingu

Zamknij

Ocieramy się o wyraz “marketing” dosyć często. Niektórzy wiedzą na temat tego zagadnienia trochę więcej, inni trochę mniej. Niemniej jednak każdy z nas ma z nim do czynienia praktycznie codziennie. Należy sobie zadać pytanie, jak marketing wpływa na mnie i moją firmę? Co mogę zrobić by świadomie korzystać z tej wiedzy?

Zdejmijmy odrobinę mistycyzmu z tego tematu. Na sam początek przyda się świadomość, że każdy zarządza sobą według zasobów, które posiada. Próbujemy uzyskać możliwe duży zwrot pracując na tym co mamy, starając się wykorzystać wszystko względem naszych możliwości. Nie jest to duże odkrycie, ale może zostać użyte jako analogia marketingu. Tak samo w przypadku firmy jak i osoby działają te same zasady. Każdy ma to na co może bezpośrednio wpływać (tożsamość, zasoby, kooperantów itp.) i coś na co może mieć tylko pośredni wpływ (koopetycja, prawo itp.).

Wykorzystując wiedzę z zakresu marketingu możemy dokonać analizy i dowiedzieć się dokładnie gdzie “znajdujemy się” w obecnej chwili. Widząc to wszystko na papierze możemy skonstruować strategię osiągnięcia wyznaczonych celów z większą pewnością co do jej efektów. Czasami mamy problem ze zdefiniowaniem przeszkód w osiąganiu celów, bądź też nie zdajemy sobie sprawy z tego co nam pomaga. I może się okazać, że nasze działania przynoszą inny skutek niż zamierzenie.

Pamiętajmy, że nawet jeśli istnieje w nas przekonanie, że nie jesteśmy "marketingowcami" to prawa, które stanowią tą dziedzinę wiedzy i tak decydują o efektach jakie osiągniemy. Istnieje prawdopodobieństwo, że bez strategi działania uda nam się osiągnąć sukces. Jednak zdecydowanie wyższe pradopodobieństwo występuję kiedy nasze działanie jest adekwatne do np. rozmiaru, rodzaju, lokalizacji, specjalizacji itp. naszej działalności. Dlatego poszerzajmy naszą wiedzę, aby efektywniej działać i mieć więcej czasu dla siebie i bliskich.

autor:Woo Cash